شناسهٔ خبر: 167478 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سفر یک روزه مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به شهرستان لامرد و مهر

بازدید مدیر کل از پروژه های لامرد مهر مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به همراه معاونین خود، در سفر یک روزه به شهرستان لامرد و مهر از پروژه های عمرانی در حال اجرای حوزه راه و مسکن این دو شهرستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به همراه معاونین در سفر یک روزه خود به شهرستان لامرد و مهر که با حضور موسی موسوی نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی انجام شد، از پروژه های عمرانی در حال اجرای حوزه راه و شهرسازی این دو شهرستان بازدید کرد.

در ابتدای این سفر بازدید از مراحل اجرای روکش آسفالت محور روستایی کال به طول ١١ کیلومتر که با مشارکت خیرین کال به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی رسیده، صورت گرفت.

در ادامه از محور اهل - کمشک که اتصال شهرستان بستک «از هرمزگان» به شهرستان لامرد «از فارس» را در بر خواهد داشت و قطعه اول آن به طول ١٢ کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی ٢٥ درصدی است، بازدید شد.  

همچنین پروژه بهسازی محور رکن آباد - اشکنان - اهل حد فاصل بریو تا اندا و اشکنان تا اهل مجموعأ به طول ٧ کیلومتر نیز در مرحله شروع به کار توسط پیمانکار در این قطعه است.

از دیگر پروژهای که در شهر لامرد آخرین وضعیت اجرایی آن مورد بازدید قرار گرفت، محور علامرودشت - احشام بود که از کیلومتر ۲/۵ تا ۱۲/۵ به طول ١٠ کیلومتر پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی را داراست و از کیلومتر ۱۲/۵ تا ٢٥ این محور که طول آن ١٢/٥ کیلومتر است به پیشرفت ١٢ درصدی رسیده.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با حضور در محور لامرد - خنج در جریان روند اجرایی در این پروژه از سوی پیمانکار مستقر در قطعات آن قرار گرفت که قطعه اول محور لامرد - خنج به طول ٩/٤ کیلومتر جهت اجرای روسازی در حال اجراست و قطعه دوم آن نیزبه طول ٢٤ کیلومتر با دو پل بزرگ سه دهانه ١٥ متری و شش دهانه بیست متری هم اکنون‌ به مرحله پیشرفت فیزیکی ۸ درصدی رسیده است.

در این سفر روند اجرای پروژه ی نهضت ملی مسکن شهر علامرودشت که در زمینی به مساحت ۹ هکتار در ضلع جنوبی بیمارستان این شهر جهت احداث ۱۱۶ واحد مسکونی به صورت ویلایی پیش بینی شده و هم اکنون در مرحله ی اجرای فونداسیون است، از آن بازدید میدانی شد.

روند اجرای فاز ۲، ۳ و ۴ نهضت ملی مسکن شهر لامرد هم زیر زره بین مدیرکل راه ‌شهرسازی لارستان قرار گرفت و آخرین وضعیت آن تشریح شد.

در حال حاضر در فاز ۲ که در زمینی به مساحت ۲۶ هکتار برای ساخت ۱۹۲ واحد به صورت دو طبقه دو بر معبر در ضلع شرقی دانشگاه دولتی و دانشگاه تابناک و نیز فاز ۳  که در ضلع شمالی دانشگاه جانمایی شده و با مساحت ۱۱ هکتار برای ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی به صورت دو طبقه دو بر معبر است هم اکنون هر دو فاز در مرحله ی اجرای فونداسیون قرار گرفته.

همچنین فاز ۴ نهضت ملی مسکن شهر لامرد در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار برای احداث ۳۴۸ واحد مسکونی در خیابان گلستان این شهر که طراحی آن به صورت دو طبقه دو بر معبر نیز هست در حال تکمیل فونداسیون است.  

بازدید از پل خروجی شهر اهل، کتابخانه درحال احداث اشکنان از دیگر برنامه های بود که توسط مدیرکل و همراهان بازدید شد.

سپس شبانی در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان مهر رفت و از پروژه بهسازی محور مهر - گله دار در نقطه پرتصادف فال که طول آن ١/٧ کیلومتر است، بازدید کرد.  

همچنین ساختمان فنی‌ و حرفه‌ای شهرستان مهر، محور دهنو گله‌دار، پل خروجی گله‌دار، محور روستایی بناکوریه از مواردی بود که مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با حضور در محل این پروژه ها در جریان آخرین وضعیت پیشرفت این ‌پروژه‌ها و نیز موانع موجود در آن قرار گرفت.

جلسه جمع ‌بندی و ارائه راهکار جهت تسریع در روند اجرایی هر یک از پروژه های راه و مسکن در شهرستان لامرد و مهر که در محل فرمانداری شهرستان لامرد برگزار شد پایان بخش سفر یک‌ روزه مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و هیات همراه به این دو شهرستان بود.